Zece reguli nescrise pentru întâlnirile virtuale.

16.09.22 10:54:32 By Rafiullah

Întâlnirile virtuale sunt unul dintre instrumentele de bază ale transformării sau schimbărilor digitale în companii. Zoho Meeting și Zoho Cliq sunt instrumente eficiente pentru comunicarea virtuală.

1

Când efectuezi apeluri video, ține camera pornită și asigură-te că arătți bine.

Apelurile video sunt o alternativă convenabilă la întâlnirile față în față. Dar asta nu înseamnă că ar trebui să lași acea comoditate să te afecteze. Profită de opțiunile de streaming video atunci când îți permite conexiunea și nu opri camera, las-o să funcționeze, adaugă credibilitate întâlnirii. Nu subestima cum arăți în timpul acestor întâlniri virtuale, abordează-le ca întâlniri în persoană, fii îngrijit și arată profesionist. Acest lucru va ajuta să faci o impresie bună asupra participanților. De asemenea, dacă ești îngrijorat că fundalul tău este aglomerat sau iți distrage atenția, încearcă să activezi un fundal virtual pentru ca acesta să pară mai puțin distrăgător.

2

Păstrează-ți calendarul și întâlnirile la zi.

Este important să îți păstrezi calendarul și întâlnirile în el, întotdeauna clare și actualizate. În acest fel, membrii echipei tale se pot uita cu ușurință la agenda ta și pot găsi cel mai bun moment pentru a se întâlni cu tine și cu alți participanți. Acest lucru face posibilă programarea întâlnirilor rapid și fără conflicte.

3

Dacă nu vorbești, păstrează microfonul dezactivat sau oprit.

Imaginează-ți că ești întrerupt în timpul unei prezentări importante de un claxon de mașină sau de un câine care latră de la microfonul altcuiva. Nu ți se pare frustrant sau neliniştitor? Pentru a evita deranjarea altora în acest fel, asigură-te că ții microfonul oprit când altcineva se prezintă sau vorbește. Poți activa sunetul când este timpul să te alături discuției.

4

Nu-i întrerupe pe alții când vorbesc.

Regula de aur în comunicare este să asculți mai întâi și să vorbești mai târziu. În întâlnirile virtuale, principiul de a interveni și de a-i lăsa pe alții să vorbească se aplică și mai mult. Întrerupând alți vorbitori, dai dovadă de nerăbdare, incapacitate de a asculta și dezinteres față de opiniile celorlalți.
Fii atent și respectuos, în special în întâlnirile cu mai mulți participanți, folosește instrumentul de conectare și respectă-i pe ceilalți.
Fiecare întâlnire are propriile reguli. Se știe cine a programat-o, cine va vorbi și în ce scop, cine o prezidează, cine ia minute sau notițe. Concluziile și sarcinile sau acțiunile rezultate sunt convenite. Aplică aceste principii chiar și în timpul întâlnirilor virtuale, chiar dacă sunt de scurtă durată. Întâlnirile vor fi mai eficiente și vei evita pierderea de informații, ambiguitatea concluziilor sau conflictele din neîndeplinirea sarcinilor.
5

Dezactivează diversele sunete de notificare în timpul întâlnirilor.

Notificările de fundal de la alte aplicații pot distrage atenția nu numai pentru tine, ci și pentru toți cei care ascultă în timpul unui apel sau unei întâlniri importante. Asigură-te că dezactivezi toate notificările și sunetele acestora în timpul întâlnirii. Acest lucru este valabil și pentru diferitele ferestre pop-up care apar în mesajele sau e-mailurile din rețelele sociale.

6

Prezintă-te la timp pentru întâlnirile programate, respectă intervalul de timp.

A fi la timp la întâlniri nu numai că arată punctualitatea ta, ci arată și că prețuiești timpul tău și îi respecti pe ceilalți participanți. Încearcă să fii pregătit cu cel puțin cinci minute înainte de fiecare eveniment programat.
Uneori se întâmplă ca o întâlnire să depășească timpul programat. Urmează regulile stabilite pentru durata întâlnirii și minimizează depășirea. Abordă schimbările cu prudență și nu le transforma în noua regulă.
7

Limitează numărul de întâlniri și utilizează și alte instrumente.

Întâlnirile virtuale sunt grozave pentru o colaborare eficientă, dar pot, de asemenea, să ocupe destul de mult timp în programul fiecăruia atunci când nu sunt utilizate în mod judicios. Ia în considerare dacă are sens să inițiezi o întâlnire în acest scop sau să folosești alte instrumente online, cum ar fi grupuri de discuții online sau canale, documente partajate cu note, stocare în cloud pentru partajarea documentelor și fișierelor, sarcini delegate sau de grup.

8

Nu programa întâlniri în afara orelor de lucru.

Sună evident, dar de multe ori această regulă nu este respectată, mai ales în ședințele interne. Cu toate acestea, ar trebui să respectăm aceleași reguli ca și în întâlnirile față în față, unde de multe ori acest lucru nici măcar nu ni se întâmplă. Acest lucru se datorează noutății relative și principiilor formative pentru acest tip de întâlnire. Respectați granițele dintre muncă și viața privată atât a ta, cât și a celorlalți. Dacă planifici o întâlnire de afaceri, încearcă să te asiguri mai întâi că timpul se încadrează în programul de lucru al fiecăruia.

9

Înregistrează sau înregistrează întotdeauna procesele verbale ale întâlnirilor.

Una dintre cele mai bune practici de urmat atunci când ținem întâlniri este să înregistrezi sau să notezi minutele întâlnirilor, astfel încât să te poți referi la momentele importante mai târziu. Aceste înregistrări pot fi folosite în baza de cunoștințe internă a companiei sau pentru a le partaja celor care nu au putut participa.

10

Adăugă un co-organizator care să te ajute.

Din păcate, problemele de calitate a internetului și a conexiunii sunt frecvente în întâlnirile online. Mai ales dacă participi în afara unei conexiuni fixe. Profită de opțiunea de a adăuga co-organizatori de întâlnire care pot prelua conducerea întâlnirii pentru tine sau, în cazul în care pleci mai devreme sau renunți la conexiune, asigură-te că aceasta continuă.


Acestea sunt câteva dintre punctele cheie de care ar trebui să ții cont dacă dorești să utilizezi întâlnirile virtuale cu toate specificele lor. Trebuie să fii conștien că acest mod de întâlnire va fi folosit din ce în ce mai mult și este unul dintre instrumentele esențiale ale transformării digitale, sau schimbări, dacă doriți, care are loc în jurul nostru.
Nu este un substitut al întâlnirilor față în față, care sunt prin însăși natura lor de neînlocuit, ci o metodă și un instrument de comunicare complet nou, care probabil va continua să evolueze, datorită naturii sale tehnologice, într-o nouă zonă de comunicare.
Mai mult, cei dintre voi care înțelegeți oportunitățile care decurg din această natură tehnologică o puteți folosi ca o oportunitate interesantă și un avantaj competitiv.

Atât Zoho Cliq, cât și Zoho Meeting oferă o serie de alte instrumente inovatoare, cum ar fi configurarea modurilor de lucru ale utilizatorului, informații despre prezență bazate pe cameră, conectivitate la alte aplicații, fluxuri automate de informații pentru diverse activități de lucru, roboți inteligenți de comunicare pentru furnizarea de informații de rutină etc. ., în plus față de caracteristicile standard pe care le așteptăm de la un instrument de întâlniri virtuale.

Vom fi bucuroși să vă împărtășim experiența noastră sau să vă răspundem la întrebări!